Search Engine Optimization (SEO)

Posted on Posted in Uncategorized

Search Engine Optimization

Google of andere zoekmachines zijn het belangrijkst om gevonden te worden, maar hoe kan ik nou gevonden worden?
Belangrijkste is om een lijst te maken van je website die kernwoorden van je site bevatten.
Denk bijvoorbeeld aan een boek.
Bedenk eerste een goede titel die de site omschrijft en ga daarna hoofdstukken bedenken.
Google moet je site begrijpen en weten waar de site over gaat.
Door veel interne links te plaatsen in de website zal Google makkelijker je site gaan begrijpen.

Concurrentie

Bovenstaande zal een gemiddelde webdesigner of online marketeer kunnen toepassen en tegenwoordig zitten er al veel SEO plugins in bijvoorbeeld WordPress die al de nodige instellingen bevatten.
Maar mijn concurrenten zullen hetzelfde proberen te hanteren, wat moet ik dan precies doen?

Short tail SEO vs Long tail SEO

Misschien heb je er weleens van gehoord, Short tail SEO en Long tail SEO, maar wat is het?
Het plaatje hieronder legt haarfijn uit wat hiermee bedoeld wordt.
Het komt er op neer dat je het beste in het longtail SEO moet zitten.
Short tail bestaat uit 1 of 2 woorden en hier zit veel concurrentie.
Als voorbeeld nemen we een schoenenzaak.
Iedereen zal zich op ‘schoenen’ focussen waardoor de concurrentie moordend is.
Ga je al op ‘heren schoenen’ zitten dan wordt de concurrentie al iets minder, maar zit je nog steeds in de hoge concurrentie zone.
Goeie voorbeelden van longtail SEO voor een schoenenzaak zouden zijn:

  • Heren instapschoenen bruin
  • Heren sportsneakers wit nike
  • Tennis schoen nike blauw federer

Inmiddels zoekt 70% op long tail SEO.
Het is dus belangrijk om ieder geval hier rekening mee te houden.

Conclussie

Houd altijd rekening per pagina wat de inhoud is van deze pagina (zoals een boek) en probeer daar omheen te schrijven zodat de inhoud van de pagina te maken heeft met de titel.
Long tail SEO kan ook heel goed als test gebruikt worden in SEO landingspagina’s.
Dit zijn pagina’s die je aanmaakt om op dit onderwerk te scoren in Google om ze daarna door te sluizen naar andere pagina’s.
Zo kan je je bijvoorbeeld, als we de schoenenzaak hanteren, een pagina maken met ‘bruine lederen instap schoenen’.
Op de pagina zelf staan niet alleen bruine instapschoenen, maar ook veterschoenen en zwarte lederen instapschoenen.